Wednesday, Sep 17th

Son Güncelleme:11:37:28 PM GMT

BuradasIn: Özel HABER Kayseri Kafkas Derneği'nde Kıpırdanmalar

Kayseri Kafkas Derneği'nde Kıpırdanmalar

E-posta Yazdır PDF

Çerkesler'in en yoğun yaşadığı şehirlerden olan Kayseri ne yazık ki dernekleşme adına büyük
sıkıntılar yaşıyor. Şehirde Birleşik Kafkasya Derneği, Uzunyayla Kafkas Derneği ve Kayseri Kafkas Derneği olmak üzere 3 dernek bulunuyor.

Derneklerde sürekli bir "halkın ilgisizliği" şikayeti vardı ancak son zamanlarda belirgin şekilde ortaya çıkan yalnızlaşma ve yeterli aktivite ortaya konulamaması, ciddi şekilde rahatsızlık verici duruma geldi.

Kayseri'de böyle bir durumun ortaya çıkmasındaki başlıca nedenler, halkın dernek dışındaki yaşantısında da Çerkesler ile sürekli diyalog halinde olmasından kaynaklanan "Çerkeslik için derneğe ihtiyaç duyulmaması" durumu ve derneklerin topluma değer katacak bir sisteme sahip olmaması gösterilebilir.

Özellikle Kayseri Kafkas Derneği'nde bir yıldır görülen büyük boşluk üzüntü vericidir.

Bu üzüntüyü paylaşan gençler hazırladıkları projelerle dernek yönetimi ve gençlerin katılımıyla gerçekleşen bir toplantı düzenlediler. Toplantıda gençler ve yönetim arasındaki diyalog eksikliğinden kaynaklı şikayetler hararetli tartışmalara neden olurken, proje sahibi gençlerin fikirleri ise umutlandırdı.

Hazırlanan sunumda yaklaşık 40 bin Çerkes'in yaşadığı tahmin edilen Kayseri'de 260 dernek üyesinin bulunduğu yani nüfusumuzun % 0.65 'inin derneklerimize katkı sağladığı anlatılırken yine Kayseri'de faliyet gösteren Dadaloğlu Derneği'nin 26.000 aktif üyesi olduğu örneğinin katılımcılar üzerinde oldukça etkili olduğu gözlendi.

Yaklaşık 3 saat süren toplantı daha aktif gençlik ve gençlere destek olan bir yönetim görmek dilekleri ve her ayın ilk pazar günü bu tarz toplantılar düzenlenmek kararı ile bitirildi.

Cerkes.Net

Yorumlar  

 
+3 #12 GENEL 22-06-2010 02:24
Bir zamanların Türkiyede en çok ses getiren, en etkin derneğimiz ne hallere düşmüş. Dernek niye bu hale geldi elbette sorgulamak gerek. Hani bizim sosyalist diyalektikte "özeleştiri" varya, işte şimdi tam zamanı. Kendimizi özeleştiriye tabi tutmazssak kendimizi aldatmış oluruz. Yılların derneği bu hale getirilmemeliyd i. Toplumu suçlayarak, toplumun ilgisizliğiyle durumu açıklayarak bu vebalden kurtulamayız. İnsanlar toplumu yönlendirebilme lidir. Dernek bugun dağılma noktasına gelmişse bunun bir sorumlusu olmalı elbet. Gençlerimiz sağolsunlar bir çaba içine girmişler, ancak biliyoruz ki son yıllarda buna benzer çok çabalar sarfedildi ancak nafile. İyiniyetle bir yere kadar. Birileri bu derneği hem bırakmak istemiyor hem de bir adım ilerlemesine izin vermiyor. DERİN DEVLET gibi burada da bir DERİN DERNEK VAR. DERİN DERNEK STATİKOCU ! Onlar sadece STATİKOYU KORUYORLAR. Gerisi umurlarında değil.
Alıntı
 
 
+1 #11 Mehmet Canbolat 19-06-2010 02:16
sherkes ve korhan ismini kullanan arkadaşların yorumunu okuyunca Kayseri Kafkas Derneğinin içler acısı hale nasıl getirildiğini daha iyi anladım. O söyledikleriniz züğürt tesellisi beyler, kuru kuruya övünmeyi geçin. Sizin zihniyetinizdek i kişiler yüzünden 50 senelik derneğin kendine ait bir mülkü bile yok, derneği kirasını ödemekten aciz hale getirdiniz, kirasını ödeyemediği için dernek önceki yerinden tahliye edildi, dernek genel kurulunu yapacak çoğunluğu sağlayamaz hale geldi, derneğin kapısını çalan yok. Derneği bu hale getirenlere yazıklar olsun. Eserinizle övünün !
Alıntı
 
 
0 #10 sonerdaur 18-06-2010 22:50
Tartışma adında bir meslek olsa, üstüne para verseler Çerkesler Yahudilerden zengin bir halk olurdu.Walla bravo, gizli işler çevriliyormuş gibi insanların haberdar olmasından rahatsız olmak kadar saçma birşey yok..Derneklerin halini bilmeyen yok, Kayseriye özgü birşey değil.Herkes kendi özeleştirisini yapabilse, burnu havada gezmese, kendini Adigeliğin merkezinde görmese bu durumda olmazdık.Ağzına sağlık İlyas kardeşim...Kayseri Adigesi birçok yerden on kat iyidir, bunuda biliyorum...Memleketimin kahve köşelerinde okey oynayan zevatına selam olsun.
Alıntı
 
 
+5 #9 gubj-ilyas 18-06-2010 12:45
Ben diğer mesajımda dediğim gibi dernek yöneticilerini ne olursa olsun suçlamam, ancak birilerinin de yöneticilerden kaynaklı sıkıntıları varsa bunu dile getirmelerinde bir sakınca olmamalı. ,

İnsanlar yöneticileri bahane göstererek dernekten uzaklaşıyorsa bunu sorgulamamızdan doğal ne olabilir.

Benim için bu işin içinde olan herkes değerlidir ancak hiç kimse dokunulmaz değildir.

Bir kaç kişisel yorum olarak değerlendirirse niz bir önemi olmamalı yorumların , yok toplumun genel bakışı buysa durup düşünmek lazım neden bu tarz bir düşünce var ortada!

Eğer siz de toplantıya katıldıysanız biliyorsunuzdur derneğin en aktif gençleri aynı zamanda yönetimle en fazla problem yaşayan insanlar. Neden?
Alıntı
 
 
-1 #8 korhan 17-06-2010 23:32
gubj-ilyas
Senin iyi niyetliğinde hiçbir şüphem yok.. şahsın ile ilgili bir şeyde yazmadim. Toplanti yapılacağı,yapı ldığı haber niteliğinde tabiî ki duyurulabilir. İlgili, toplumsal,derne k kaygısı olan katılır veya katılmaz. Katılanlarda her şeyi o ortamda konuşur tartışır.
Toplanti içeriğini ve kayseri geneline kişisel yorum getirerek haber olarak sunman doğru yaklaşım değildir. Bir haber niteliğinde yayinlayabilird in.
Yazı başlığı bile provoke edilmeye müsaittir. Zaten edildide..
http://www.kafkasdiasporasi.com/haber_detay.asp?haberID=3449 sitesinde yazılan yorumlara cevap verebilecekmisi n? Veya kayseri Kafkas derneği eski ve yeni yönetiminde bulunan kişiler bu yazılanları hakkediyorlarmı ?
Alıntı
 
 
+3 #7 gubj-ilyas 17-06-2010 22:39
Korhan Bey, burda hatalı olduğumu düşündüğünüz kısım neresi anlamadım.

Hangi cümlede bir yanlış var. Bu yıl derneklerde özellikle Kafder'deki durgunluk mu , üye sayısı mı, yoksa toplantıda yaşananlar mı?

Ben 3 derneğinde bütün etkinliklerine katılan, etkinlik olmadığı zaman da sürekli gitmeye çalışan ve derneklerin gelişmesini en fazla isteyen insanlardan biriyim.

Siz Kafder dışında hiç bir derneği dernekten saymama cürretini kendinizde görüyorsunuz da ben var olan bir durumu dile getirmekten neden çekineyim.

Haberde hiç bir şahsı veya kurumu suçlamıyoruz. Bu durumun bütün sorumlusunun tüm toplumumuz olduğunun bilincindeyiz.

Kaldı ki bütün dernek yöneticileri benim için taşın altına elini koymuş ve o elleri öpülesi insanlar derneklerde bizim evimizdir.
Alıntı
 
 
+1 #6 korhan 17-06-2010 19:06
Gubj İlyas Taş
Toplantıda bulunduğuna göre, toplantıya da toplantının yapıldığı kurumada da bir birey olarak sahiplenmen arkasında durman gerek… Ben yinede art niyetli olduğunu düşünmek istemem.
Yapılan toplantı, haber niteliğinde Dernek web sitesinde duyuruldu..
Burada yazdığın haber niteliğinden ziyade bir provoke edilmeye müsait bir yazı niteliğindedir. Başlık bile onu çağrıştırıyor..
“….. ve Kayseri Kafkas Derneği olmak üzere 3 dernek bulunuyor”.Kayseride ulusal kaygı taşıyan bir tek dernek olduğunu bilmiyormusun?
Nasıl provoke edildiğine bir bak… http://www.kafkasdiasporasi.com/haber_detay.asp?haberID=3449
kurum adini kullanarak yazdığın kişisel düşüncelerin nedeniyle kurum sorumluluğun altından kalkabilecekmis in?
Toplumsal konularda daha dikkatli olmak gerekmezmi?
selamlar.....
Alıntı
 
 
+5 #5 sherkes 17-06-2010 17:32
Kayseri Kafkas Derneği’nin toplumsal kaygısını taşıyıp bu güne kadar sürdürdüğü çalışma faaliyetleri içerisinde,diğe r derneklerin Kayseri Kafkas Derneği çatısı altında yürütülemeyecek , ulusal içerikli bir tek örnek aktivite yaptıklarını hiç kimse gösteremez.
Kayseri Kafkas Derneğinde toplantı yapan gençleri kutluyorum. Derneğe sahiplenip Wunafe mekanizmasını,k ültürünü işletmiş olduklarından dolayı takdir ediyorum.
Ayrıca; 50 senelik süreçte dernek çalışma ve faaliyetlerinde , dernek başkanlığı, yönetim kurulu üyeliği, üye olarak ve gönüllü olarak , maddi, manevi katkı sağlayarak Adıge ulusumuzun toplumsal sorunlarının kaygısını taşıyan herkese saygılar sunuyorum.
Alıntı
 
 
+5 #4 sherkes 17-06-2010 17:31
Yazıda vurgulandığı gibi, “Şehirde Birleşik Kafkasya Derneği, Uzunyayla Kafkas Derneği ve Kayseri Kafkas Derneği olmak üzere 3 dernek bulunuyor. “ Bu bu tespit doğru bir yaklaşım değildir. 50 seneye yakın bu topluma hizmet eden ,toplumsal kaygısı taşıyan kişilere saygısızlıktır.
Kayseri yerelinde Adıgelerin kent yaşamına girdiği 1960 yıllarından günümüze kadar geçen 50 senelik süreçte, toplumumuzun kültürel,sosyal , toplumsal,ulusa l,anavatan ilişkilerin sürdürüldüğü kurum Kayseri Kafkas Derneğidir.
Kayseride tek dernek olduğu dönemde ve bir çok derneğin olduğu günümüzde de Adıge toplumunu bir arada tutan ortak kültürel,sosyal değerlerin korunması ve ulusal sorunlarımızın sahiplenildiği tek kurum Kayseri Kafkas Derneğidir.
Bu anlamda; ulusal toplumsal kaygılar çerçevesinde değerlendirildi ğinde Kayseri de bir dernek vardır, birde diğer dernekler olduğunu söyleyebiliriz.
Alıntı
 
 
+6 #3 gubj-ilyas 17-06-2010 14:57
Merhaba,